Kuntosaliohjelmat

MAKE

IT

HAPPEN

Kenelle?

Haluatko juuri sinulle suunnitellun huippuhyvän saliohjelman ja samalla myös hieman edullisemman vaihtoehdon personal trainerin valmennuksiin verrattuna? Olet oikeassa paikassa! 

Kuntosaliohjelma suunnitellaan alkukartoituksen pohjalta vastaamaan lähtötasoasi. Ohjelmaan valitaan sopivan haastavat ja kehittävät liikkeet tavoitettasi silmällä pitäen. Jokainen treeniliike ja -päivä käydään yhdessä läpi, jotta sinulle jää hyvä ja luottavainen fiilis ohjelman suorittamisen suhteen.

Ohjelman jako

Kuntosaliohjelma voidaan jakaa monella tavalla vastaamaan tavoitettasi. Esimerkkinä toimii kahtiajako ylä- ja alakropan välillä tai toisaalta edistyneempi treenaaja voi pilkkoa treeninsä pieniin paloihin, jopa viiteen osaan, painottaen joka treenissä eri lihasryhmää. Kaikki on sovittavissa ja ohjelma räätälöidään tukemaan tavoitettasi mahdollisimman hyvin. Seuraavassa on lista yleisesti käytetyistä jaotteluista:
  • 1-jakoinen treeniohjelma
  • 2-jakoinen treeniohjelma
  • 3-jakoinen treeniohjelma
  • 4-jakoinen treeniohjelma
  • 5-jakoinen treeniohjelma
Nyrkkisääntönä on, että tapaamme ohjelman merkeissä kuntosalilla kerran per jakoisuus. Eli 1-jakoinen ohjelma on paketissa yhdellä tapaamisella, kun taas 5-jakoisen ohjelman kanssa näemme yhteensä 5 kertaa. Näin varmistamme, että saat kaiken irti uudesta, huippuhyvästä ohjelmastasi!

Jokainen tapaaminen on kestoltaan n.60min.

"Kuinka pitkään ohjelmaa voi käyttää?"

Ihmiskeho on siinä mielessä melkoinen vesseli, että se tottuu uusiin ärsykkeisiin suhteellisen nopeasti. Hermojärjestelmä mukautuu esimerkiksi kuntosaliohjelmaan 8-12 viikon aikana niin hyvin, että saadaksesi lisää tuloksia on suositeltavaa, että ohjelmaan tehdään vähintään pieniä muutoksia viimeistään 12 viikon jälkeen. Toisaalta yhä yleistyvässä määrin kuntosaliohjelmia kierrätetään jopa viiden viikon sykleissä, jolloin kroppa pidetään kokoajan varpasillaan. Karkeasti sanottuna mitä edistyneempi treenaaja sen useammin ohjelmamuutoksia tulee tehdä.